gott nytt år

jag kommer fram till blogg.se s startsida. wtf. trodde jag gått in på en såndär sida som man kommer in på om man skriver .com istället för .se typ. skitfult. fick ett sånt här tillfälligt ryck i händerna som jag får när jag väl sätter mig och skriver på bloggen. det är alltid massa olika känslor. extrem lycka att jag är sad buhu. nu är jag faktiskt helt otroligt lycklig samtidigt som det har fajtats lite, samtidigt som jag har haft ett ganska kämpigt år. brutna bitar plockades bort och nya fina underbara bitar har plockats in i mitt liv. detta har ju såklart pågått hela året. jag har fått en helt underbar pojke som inte får mig något annat än lycklig, han är helt galet underbar och väääldigt knäpp. men det är ju därför jag älskar honom! han och alla sina mysiga ideer, ni kan inte tänka er! ljus och blommor och allt möjligt! jag måste bli mer romantisk av mig, jag är så dålig med sånt. jag minns inte vad jag skrev sist? skrev jag om att jag skulle till åre över jul? vart en väääldigt mysig jul med endast min helt underbara familj. dock var julmaten en riktig besvikelse, jag menar ett julbord är väll inte lite saker på? OCH EFTERRÄTTEN ÄR FANIMEJ INTE BARA RISALAMALTA SOM SMAKAR SKIT? jajaja, julklappar fick jag såklart och det var mysigt trots den dåliga julmaten! lite targiskt att några julklappar glömdes hemma haha, när det upptäcktes efter någon timma på vår tio timmars resa orkade inte min fader svängo om OCH TACK GODE GUD FÖR DET min rumpa dör av att sitta i bilar. jag menar men byter ju sitt ställning hela tiden. just en ställning är skön i ungefär 1minut. ska ha en rump kudde nästa gång... igår var det nyår också, härliga människor och så fick jag en bamse kyss av niclas vid tolvslaget, mitt 2013 är redan perfekt.
sen kraschade jag även tillslut haha, oj som jag har kämpat med att inte krasha, ni skulle bara veta!
idag har vi ätit lite första dagen middag med lite släkt. äntligen fick jag min fucking västerbottenpaj. för mig är det faktiskt en självklarhet runt jul eftersom min mamma har gjort den till farmor och farfars julbord flera år.
 
sen tänkte jag på det här nyårslöftet som  jag tror att typ 75% av jordens befolkning har typ, "start working out", wow vem har inte avlagt det löftet? guilty. men jag tycker också det är roligt att så många vet vad som är rätt hela tiden. själv tränar jag badmintonen och så tränar jag det som behövs för att min kropp ska hålla ihop (rygg, handleder, knän är något som inte gillar mig) och självklart konditionen. min pojkvän och camilla(en av mina roomisar i england som är helt fitness galen, hon vill bli fitness modell!) är sånna som jag litar på när det kommer till träning, dom har påverkat mig mest? min pojkvän som ränner till gymmet och ska "pumpa sönder" och camilla som sökte natt och dag efter ett gym i oxford för att vi tre tjejer sedan hade långa pratstunder på kvällarna om vad som är rätt att äta, vad som händer med kroppen och vilka hon pratat med. andra kan typ säga vad dom vill, jag tror dom, men jag bryr mig typ inte. eller jo såklart badmintonfolk! haha och min gamla tennis tränare lagge! han skulle jag lita på i vårt och torrt! men vet ni? när folk skriver att alkohol BARA förstör träningen om man tar mycket, då vill jag bara fråga. hur jävla mycket och regelbundet dricker du? nyår är nyår, firas ska det göra. inte för att jag ska lägga mig och spy, noway thats not my thing.
men jag menar bara på att man ska träna på sitt eget sätt och ha egna personer som är ens guider. damn. nu ska jag kolla instagram. fightforfit. omg, DOM TJEJERNA HAR MUSKLER. men hallå, träna på det ni vill men sitt inte och lek med en liten rosa hantel och leka barbiesar, alla gillar svettiga människor. jag menar, finns det något sexigare än när din pojkvän kommer fram till dig helt nypumpad med ett lite svettigt linne? ge mig niclas. jag vet att du läser.
 
ps. jag har ingen jävla aning om jag ställt mig på 5, 6 eller 7 olika sidor. jag skriver alltid det första som hamnar i huvudet.
damn. ibland kan jag skriva, njut av en lång text!
och en gammal nyårs bild haha den kanske är från 2009 eller 2010? jo det skulle nog vankas 2010!


Kommentarer
josefin

stolt över dig att du tagit tag i bloggen igen ;)

2013-01-02 @ 19:40:59
URL: http://hejjossa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0